Promocja firmy w Internecie
Mówi się, że jeśli czegoś nie ma w sieci, to znaczy – nie istnieje. Ponieważ coraz więcej czasu spędzamy w Internecie, także rozmaite podmioty gospodarcze przenoszą swoją działalność do świata wirtualnego. Obecnie to najlepsze miejsce na pozyskanie nowych klientów i dotarcie z ofertą do szerszej grupy odbiorców.
Jak promować swoje usługi w sieci?
Zjawisko promocji swoich produktów i usług w Internecie jest tak popularne, że zdobyło osobną gałąź marketingu – marketing internetowy wykorzystuje nowe media do tych samych celów, co marketing tradycyjny. Oznacza to, że zaspokaja potrzeby odbiorców, kreując zysk. Dzisiaj można pójść nieco dalej w tej definicji, mówiąc, że nierzadko media właściwie kreują potrzeby. Stojąc w miejscu nie zdobędziemy niczyjego zainteresowania, a już z pewnością nie pomnożymy swoich zysków – trzeba iść naprzód, wykorzystując dostępne narzędzia. Najlepiej zaś wykorzystywać rozwiązania skuteczne – dlatego nie należy stronić od promocji swojej firmy w sieci.
Przyjmijmy, że zakładasz firmę w Szczecinie – na przykład sklep odzieżowy w samym centrum, bo przy Placu Grunwaldzkim. Można liczyć na zainteresowanie klientów, którzy przechodzą codziennie obok naszej witryny sklepowej i skusi ich ciekawa ekspozycja czy plakat informujący o promocjach. Taka liczba klientów może jednak nie wystarczyć – jak ich znaleźć, przyciągnąć i zatrzymać?
Strona internetowa i social media
Dobrym rozwiązaniem jest działanie wielokanałowe – reklama rządzi się swoimi prawami. Można cały proces promocji powierzyć profesjonalnej firmie, ale można spróbować samemu, bo nie jest to trudne. Na sam początek warto stworzyć nawet bardzo prostą stronę internetową lub bloga. Przyda się także obecność w mediach społecznościowych – profil na Facebooku, Twitterze czy na Golden Line będzie wizytówką, która może przyciągnąć zainteresowane osoby na samą stronę, a wreszcie – do sklepu. Warto zadbać o ciekawą prezentację swoich usług – krótkie, treściwe posty mogą równie wiele, co pomysłowa ekspozycja towaru w sklepowej witrynie.
Pozycjonowanie stron
Bardzo istotnym elementem promocji firmy w sieci jest zapewnienie jej dobrej pozycji w wyszukiwarce. Oznacza to, że wpisując w wyszukiwarkę – zazwyczaj w Google – daną frazę, np. „sklep odzieżowy Szczecin” ktoś może trafić na naszą stronę. Tylko że sklepów odzieżowych w Szczecinie jest tak wiele, że świeża, nikomu nie znana strona nie pojawi się przy pierwszym wyszukiwaniu. Warto zadbać o trochę bardziej precyzyjną, unikalną frazę wyszukiwania, dookreślającą specyfikę firmy i oferowanych przez nią usług.
Natomiast żeby „wzmocnić” pozycję strony w wyszukiwarce warto poprawić jej obecność w sieci – wstawić link w profilu na Facebooku, utworzyć profil na stronie opisującej podobne usługi czy zamieścić opis swoich usług z linkiem w katalogu stron internetowych.
To tylko niektóre sposoby na zaistnienie w sieci. Dzięki takim działaniom możemy zwiększyć zainteresowanie swoją stroną internetową – i docelowo, swoją usługą.