TwitterRssFacebook
Dodaj firmę

Prowadzenie kampanii reklamowej

Prowadzenie kampanii reklamowej

Wychodzenie ze swoimi usługami poza najbliższe, lokalne środowisko wiąże się z wieloma trudnościami. Częstym problemem, z którym spotykają się początkujące przedsiębiorstwa reklamujące swoje usługi i produkty jest nietrafiona kampania reklamowa.

Dostosowanie treści do odbiorcy

Zanim przyjdą zyski, trzeba włożyć sporo wysiłku w promocję swojej firmy. Skuteczna kampania reklamowa nie może być dziełem przypadku, dlatego przed przystąpieniem do niej warto poświęcić trochę czasu, by zaplanować jej przebieg i treść. Przede wszystkim – trzeba się dokładnie przyjrzeć własnej działalności. Jakie produkty oferujemy? Dlaczego są lepsze, niż te, której proponuje konkurencja? Dla kogo są przeznaczone? To kilka najważniejszych pytań, wokół których warto budować wstępne strategie marketingowe.

biznesplan

Jednym z ważniejszych punktów przygotowywania kampanii reklamowej jest określenie grupy odbiorców. Od profilu przeciętnego odbiorcy zależy sposób sformułowania treści, które chcemy zaprezentować w działaniach promocyjnych. Inne treści skierujemy do osób młodych, inne do ludzi w średnim czy podeszłym wieku. Podobnie z doborem środków przekazu – młodzi ludzie większość czasu spędzają w internecie i tą drogą najłatwiej do nich dotrzeć. O metodach promocji firmy w sieci pisaliśmy w poprzednim poście. Warto skorzystać z „tradycyjnych” sposobów reklamowania się, a najlepiej jest połączyć narzędzia nowoczesne – takie jak obecność w nowych mediach, marketing internetowy itp. – oraz poligrafię, bannery, gadżety reklamowe. Dobrym rozwiązaniem jest dystrybucja ulotek, gazetek informacyjnych, plakaty i billboardy w widocznych punktach miasta.

Analiza sytuacji na rynku

Równie ważnym etapem planowania strategii marketingowej jest analiza rynku i konkurencji. Musimy być świadomi mocnych i słabych stron naszych rywali, tak by nie dublować ich błędów, ale raczej wykorzystać pozostawioną przez konkurencję niszę dla pozyskania nowych odbiorców. Biorąc pod uwagę specyfikę działalności konkurencji nie ryzykujemy, że nasze reklamy trafią w próżnię. Jeśli w danej branży panuje silny monopol, trudno będzie przebić się początkującej firmie i wymaga to bardzo przemyślanego planu działania.

analiza

Analiza rynku dostarczy ważnych informacji – dowiemy się, kto jest w branży głównym konkurentem, jakie są jego cele strategiczne. Zbierając dane można odkryć zapotrzebowanie na naszą usługę w niespodziewanym miejscu, zyskując licznych klientów.

Przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej owocuje zaistnieniem w świadomości odbiorcy. Bardzo ciekawym eksperymentem są tzw. kampanie teasorowe (od ang. tease – „drażnić”, „dokuczać”), operujące niewiedzą. Tajemniczy plakat, ogólnikowy napis zaostrza uwagę, zapada w pamięć, a kiedy wreszcie okazuje się, że całość była reklamą, spotyka się z bardzo skrajnymi emocjami – od euforii po rozczarowanie. Niewątpliwie jednak logo, hasło czy sam produkt pozostaje w pamięci konsumentów i jest przez nich rozpoznawalny – a przecież o to właśnie chodzi.